Strona/Blog w całości ma charakter reklamowy, a zamieszczone na niej artykuły mają na celu pozycjonowanie stron www. Żaden z wpisów nie pochodzi od użytkowników, a wszystkie zostały opłacone.

Dlaczego dobór kolorów w marketingu jest tak ważny

Specjaliści badają wpływ kolorów na emocje i podejmowane decyzje od wielu lat, i przez ten czas powstało wiele rzetelnych publikacji na ten temat. Jak się okazuje, kolory mają ogromne znaczenie, z czego tak naprawdę wiele osób nie do końca zdaje sobie sprawę. Ten wpływ jest także bardzo widoczny w tym, które z produktów i marek wybierane będą przez kupujących a jakich będą oni unikać.

Dlatego też planując jakieś prace wiążące się z tworzeniem nowej marki czy rebrandingiem trzeba też wziąć to pod uwagę. Jeśli wybierze się bowiem jakieś przypadkowe barwy, niekoniecznie pasujące do siebie a tym bardziej do rodzaju prowadzonej działalności, to może się okazać że rezultat będzie zupełnie odwrotny od zamierzonego. Konsumenci zamiast wybierać chętnie wyroby jakieś firmyj firmy to będą ich unikać, przykładowo ze względu na skojarzenia czy tego, że im się po prostu nie będzie podobać opakowanie.

Wiele firm już się o tym przekonało, kiedy wysokie środki na zmianę wizerunku zostały stracone właśnie z powodu tego, że ktoś podjął decyzję o nie takim kolorze jak trzeba. Ale któryś z kolorów, nie pasujący wcale do jednej firmy, sprawdzi się świetnie w przypadku innej, z takich też powodów warto choć trochę poznać zasady ich wykorzystywania i znaczenie. Jeden z częściej wybieranych to niebieski, kojarzący się z profesjonalizmem, stabilnością i zaufaniem, dlatego często stosowany jest przez przedsiębiorstwa z branż finansowych czy technologicznych. Czerwień jest kolorem emocji, lecz też może oznaczać zagrożenie i niebezpieczeństwo.

Z tego też powodu należy go używać bardzo rozważnie, jednak wpasowany odpowiednio w całość z pewnością przyniesie wiele korzyści. Bardzo skrajne uczucia pojawiają się również przy kolorze czarnym. On z jednej strony kojarzy się z żałobą i smutkiem, lecz z drugiej może oznaczać luksus, elegancję i wysoki standard. Biorąc to wszystko pod uwagę należy ocenić, czy khaki kolor dobrze się sprawdzi w danym projekcie, czy jednak nie do końca. Jeśli nie, to trzeba poszukać innego rozwiązania, żeby cała praca nie poszła na marne.

+Tekst Sponsorowany+

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Dodaj komentarz