Strona/Blog w całości ma charakter reklamowy, a zamieszczone na niej artykuły mają na celu pozycjonowanie stron www. Żaden z wpisów nie pochodzi od użytkowników, a wszystkie zostały opłacone.

Jak jasne powinno być światło rowerowe?

Jazda na rowerze jest wspaniała dla naszego zdrowia. To także ogromna frajda, a nic nie może równać się z poczuciem wolności, jakie daje jazda po wspaniałej, malowniczej trasie w wolny dzień. Dla wielu osób jazda na rowerze jest również koniecznością. Rower może być pojazdem, który przenosi nas z punktu A do punktu B, czy to przez tętniące życiem miasta, czy sielskie wioski. Jazda na rowerze jest równie przyjemna, co konieczna.

Jednak jak większość rzeczy, jazda na rowerze nie jest pozbawiona ryzyka. Niezależnie od tego, czy jeździsz rowerem do pracy lub szkoły, czy po prostu cieszysz się swobodną jazdą w wolnym czasie, wszyscy znamy zagrożenia związane z innymi kierowcami, rowerzystami, pieszymi i dzikimi zwierzętami. Musisz widzieć i być widzianym konsekwentnie.

Aby to osiągnąć, musisz wiedzieć, jak jasne powinny być Twoje światła rowerowe. Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, ale znając lumeny i ustawienia światła, można uzbroić się w wiedzę potrzebną do bezpiecznego poruszania się po drogach i szlakach. bezpieczeństwo na drodze

Jaka jest odpowiednia jasność światła rowerowego?

Rowerzyści poruszający się w dobrze oświetlonych miejscach powinni celować w lampkę o jasności 100 lub 200 lumenów. Jeśli jeździsz po nieoświetlonych terenach i musisz zwiększyć swoją widoczność, będziesz potrzebował większej liczby lumenów. Każde miejsce pomiędzy 200 a 600 lumenów jest idealne, zwłaszcza dla osób dojeżdżających do pracy. Aby być bardziej precyzyjnym, Twoje przednie światła będą musiały mieć dwa razy więcej lumenów niż tylne. Tylne światła zazwyczaj nie są tak jasne jak przednie. Większość mierzy od 100 do 180 lumenów.

Warunki jazdy na rowerze są najważniejszym czynnikiem, który należy wziąć pod uwagę przed zakupem lampki rowerowej. Pamiętaj: dobrze oświetlone miejsca automatycznie zwiększą Twoją widoczność, więc możesz bezpiecznie zainstalować lampki o niższej liczbie lumenów.

Na terenach wiejskich, nieoświetlonych, będziesz musiał wyróżniać się jak oka w głowie. Przy mniejszej liczbie źródeł światła i większej liczbie ślepych zakrętów, im wyższa liczba lumenów, tym bezpieczniej.

Czy światła rowerowe mogą być zbyt jasne?

Tak! Jeśli światła nie są używane prawidłowo lub ustawione pod odpowiednim kątem, mogą oślepiać innych pieszych, rowerzystów i kierowców. Reflektor skierowany bezpośrednio do góry będzie świecił prosto w linię wzroku pieszych. Aby tego uniknąć, należy odpowiednio ustawić wiązkę światła.

Zacznij od wyboru, czy chcesz mieć światło po prawej czy po lewej stronie kierownicy. W idealnej sytuacji wiązka powinna oświetlać obszar do 10-20 metrów przed Tobą. Światło powinno być zawsze skierowane w stronę ziemi i ustawione pod kątem, aby trafiało w krawężnik.

Jeśli jedziesz z większą prędkością, światło powinno być skierowane wyżej. Jeśli jedziesz wolniej, światło powinno być skierowane niżej, abyś mógł dobrze widzieć pieszych i innych kierowców.

Ile lumenów powinna mieć lampka rowerowa?

Nie ma jednego rozmiaru dla wszystkich, jeśli chodzi o ilość lumenów. Idealna liczba zależy od tego, czy jeździsz w nocy, czy w dzień, czy przemieszczasz się po terenach miejskich, czy po nieoświetlonych drogach.

Światła rowerowe można również podzielić na dwie kategorie – światła poprawiające widoczność i światła, które sprawiają, że jesteś bardziej zauważalny. Wybór świateł o wyższej liczbie lumenów może pomóc Ci dopasować się do obu kategorii bez konieczności kupowania osobnych świateł do każdego celu.

Właściwa liczba lumenów zależy również od warunków, w jakich jeździsz na rowerze. Przyjrzyjmy się bliżej idealnej liczbie lumenów dla najbardziej typowych środowisk rowerowych.

Oświetlone obszary miejskie

Dobrze oświetlone ulice miast są pełne źródeł światła. Od lamp ulicznych, poprzez światła sklepowe, aż po reflektory samochodowe, Twoja widoczność jest automatycznie poprawiana. Jeśli jeździsz na rowerze w dzień, potrzebujesz ponad 100 lumenów. Do jazdy nocnej będziesz potrzebował od 50 do 200 lumenów. Będzie to zależało od tego, jak bardzo oświetlony jest Twój obszar miejski. Więcej zewnętrznych źródeł światła będzie zazwyczaj wymagało mniejszej liczby lumenów.

Nieoświetlone drogi

Aby bezpiecznie poruszać się rowerem po nieoświetlonych drogach (zwłaszcza wiejskich), potrzebujesz od 400 do 600 lumenów dla maksymalnej widoczności. Bez oświetlenia zewnętrznego Twoje widzenie będzie znacznie osłabione, a Ty będziesz mniej widoczny dla kierowców. Wyższa liczba lumenów zapewni bezpieczeństwo Tobie, innym kierowcom, pieszym i dzikim zwierzętom.

Powinieneś także rozważyć kwestię świateł migających i stałych. Oftalmolodzy potwierdzili, że migające światła częściej przyciągają naszą uwagę niż światła stałe. Wiele przypinanych lampek rowerowych jest wyposażonych w opcje szybkiego migania, które wysyłają kierowcom jednolity sygnał, że jesteś na drodze, więc nigdy nie będziesz musiał się martwić, że nie zostaniesz zauważony. Jest to niezwykle ważne, gdy poruszasz się po nieoświetlonych drogach.

Światła przednie a światła tylne

Ponieważ tylne lampki rowerowe mają za zadanie uczynić Cię widocznym dla innych użytkowników drogi, a nie oświetlić Twoją trasę, zazwyczaj nie są tak jasne jak przednie. Większość tylnych rowerów ma jasność do 100 lumenów, więc im bliżej tej liczby, tym lepiej.

Światła przednie będą automatycznie znacznie jaśniejsze, a przy wyborze powinieneś kierować się naszym powyższym przewodnikiem po drogach oświetlonych i nieoświetlonych.

Pamiętaj: możesz również kupić lampki rowerowe, które mogą przełączać się pomiędzy trybem dziennym i nocnym i odpowiednio dostosowywać swoją jasność. Jeśli regularnie jeździsz na rowerze pomiędzy oświetlonymi i nieoświetlonymi miejscami, to jest to świetny wybór, który pozwala na większą wszechstronność i swobodę.

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Dodaj komentarz